Importanta somnului

Somnul previne diabetul si ne antreneaza memoria Ai observat probabil cat de bine te simti dupa o noapte de odihna: esti mai organizat in gandire, nu te stresezi atat de usor, iei mai repede decizii... Studiile arata ca in timpul somnului creierul se reface si pune cap la cap ceea ce a asimilat din ziua precedenta. Potrivit specialistilor de la Divizia de Medicina a Somnului din cadrul scolii Medicale Harvard, corpul nostru are nevoie de somn in aceeasi masura in care simte nevoia sa respire, sa bea apa si sa manance. Numeroase studii au fost derulate in ultimii ani pentru a descoperi in ce masura un somn bun in fiecare noapte ne poate ajuta sa prevenim bolile. Un lucru e cert: tulburarile de somn de durata pot duce la aparitia diabetului, problemelor de memorie, obezitatii si bolilor cardiovasculare, arata datele Fundatiei Nationale de Somn din SUA. invatam in timpul somnului! Marele merit al somnului de noapte este ca ajuta organismul sa se refaca, spun specialistii.

Astfel, in timpul somnului, corpul produce o cantitate mai mare de proteine decat ziua, acestea fiind esentiale in intarirea sistemului imunitar si, deci, in lupta cu infectiile. Un studiu recent realizat la Universitatea de Stat din Michigan, SUA, aparut in Jurnalul Psihologiei Experimentale, intareste ipoteze anterioare, potrivit carora, in timpul somnului,  creierul organizeaza si retine informatiile importante de peste zi. Tradus, creierul invata in somn! "Analizam un alt tip de memorie, diferit de memoria traditionala", sustine Kimberly Fenn, conducatorul studiului. Avem numeroase dovezi ca in timpul somnului, creierul proceseaza informatii de care nu suntem constienti si acest lucru poate duce la formarea memoriei atunci cand suntem treji",  mai spune specialistul. Solutie antiobezitate Formarea memoriei si a amintirilor nu este singurul beneficiu al somnului. S-a descoperit ca odihna este solutia pentru rezolvarea uneia dintre cele mai arzatoare probleme a societatii moderne: obezitatea in randul copiilor. Medicii pediatrii specializati in endocrinologie de la Spitalul de Copii din Philadelphia au tras recent concluzia ca somnul, in primul rand, regleaza cantitatea de insulina in cazul adolescentilor supraponderali.

Astfel, previne aparitia diabetului de tip 2. Concluziile acestei cercetari completeaza studii anterioare, care au facut legatura intre kilogramele in plus si lipsa somnului. Cand corpul nostru este lipsit de somn, echilibrul hormonal se strica si apetitul pentru grasimi si carbohidrati creste. Asadar, vrei sa slabesti? inainte de a incepe o dieta, modifica-ti programul de somn. Persoanele odihnite sunt mai putin stresate Acest lucru este un fapt! Un somn bun ajuta la scaderea tensiunii arteriale si a hormonului stresului. De asemenea, organismul reuseste sa se relaxeze in timpul somnului, ceea ce ne ajuta sa facem fata a doua zi mai usor evenimentelor stresante. Daca am avea nopti albe una dupa alta, am risca sa ajungem din ce in ce mai agitati sau chiar depresivi.

Motaiala in timpul zilei previne hipertensiunea Nu doar somnul din timpul noptii este benefic pentru sanatate, ci si reprizele scurte de odihna din timpul zilei. Studiile derulate de-a lungul timpului sustin calitatile unui somn scurt la pranz: 20-30 de minute de odihna ne ajuta sa fim mai atenti si sa facem mai putine accidente. Un studiu realizat de NASA pe piloti arata ca un somn de maximum 40 de minute ajuta la imbunatatirea performantelor cu pana la 34% si a atentiei cu pana 100%. O alta cercetare din acest an, de aceasta data a oamenilor de stiinta de la Colegiul Allegheny din Pennsylvania, SUA, demonstreaza ca persoanele care dorm in timpul zilei pentru 45 de minute au o tensiune arteriala mai scazuta. Suplimentele te pot ajuta Persoanele care au frecvent tulburari de somn pot sa faca in primul rand mici schimbari ale stilului de viata ori sa apeleze la suplimentele alimentare, la recomandarea medicului. De ajutor pot fi suplimentele pe baza de melatonina, un hormon care in mod normal ar trebui sintetizat in organism, la nivelul creierului, si care influenteaza ritmul nostru somn-veghe.

Atunci cand in organism sunt cantitati mai mici din acest hormon, riscul de aparitie a tulburarilor de somn este mare. Melatonina pregateste organismul pentru odihna, favorizand aparitia somnului. Acest hormon regleaza temperatura corpului si stimuleaza sistemul imunitar. Studiile au dovedit ca melatonina de sinteza este de ajutor atat persoanelor cu tulburari de somn, cat si celor cu dementa sau cu autism.

Persoanele cu autism au frecvent tulburari de somn, din cauza unei deficiente in eliberarea acestui hormon.


Copyright © 2018 Mundo Verde | Dezvoltat de Voitin.com - Agentie Web Design A.N.P.C.