Asimilarea calciului

Mananci multa carne? Risti sa ai oase fragile! CalciuMananci multa carne si nu obisnuiesti sa stai cel putin 15 minute pe zi in aer liber?Aceste obiceiuri afecteaza nivelul calciului din sange, iar tu ai un risc crescut de osteoporoza, o boala care afecteaza densitatea oaselor.

Calcemia mica afecteaza oasele Calciul este un mineral esential pentru sanatatea oaselor. stiai ca 99% din calciul din organism este "depozitat" in dinti si in oase? Doar 1% se afla in sange! Organismul isi ia calciul necesar pe doua cai: prin alimentatie si printr-o metoda mai putin ortodoxa, aceea de extragere a acestui mineral din propriile oase. Acest lucru se intampla atunci cand facem o pauza mult prea mare intre mese, iar nivelul calciului din sange scade. De regula, daca mancam, calciul este "repus" pe oase. Conditia: masa sa fie bogata in acest mineral!

Daca nivelul calciului din sange este frecvent scazut, risti ca oasele sa ti se fragilizeze in timp. Vitamina D din rinichi minimalizeaza pierderea calciului Asimilarea calciului in organism este influentata si de prezenta vitaminei D. Atunci cand calciul din sange incepe sa scada, corpul nostru transforma vitamina D in forma sa activa, care "calatoreste" spre intestine (ca sa ajute calciul sa fie absorbit in sange) si spre rinichi, unde minimalizeaza pierderea calciului prin urina. Nu mai mult de 95 de grame de proteine zilnic! Oasele pot avea de suferit si daca obisnuiesti sa mananci des cantitati mari de proteine. intr-adevar, organismul nostru are nevoie de proteine pentru mentinerea unui sistem osos sanatos. Dar ce este prea mult strica!

Ca sa metabolizeze proteinele, corpul elibereaza acizi in vasele de sange, pe care le neutralizeaza cu ajutorul calciului extras din oase. intr-un studiu realizat la Harvard pe asistente medicale, femeile care mananca mai mult de 95 de grame de proteine (adica peste 400 de grame de carne de vita slaba, de exemplu) au un risc de 20 de ori mai mare de a avea o fractura la inchietura in urmatorii 12 ani fata de cele care mananca o cantitate mai mica de 68 de grame de proteine pe zi.  
Copyright © 2018 Mundo Verde | Dezvoltat de Voitin.com - Agentie Web Design A.N.P.C.